fredag 8 juli 2011

Tovat kamerafodral

Var på en liten husmorssemester i början av veckan. Småland och goda vänner lockade.
När man är ensam vid ratten är det viktigt att stanna och rasta ofta. Jag körde några mil extra och rastade i Kinna! Där finns mängder av tyg o garn att klämma på . Fast jag inhandlat garn i Eksjö så slank nu några mer nystan ner i korgen. Ett nystan Fritidsgarn för 25 kronor blev bl.a ett kamerafodral. 22m på stickor 5. Sydde sedan ihop det och så fick fodralet åka med i en 60-tvätt. Det krympte nästan inget på bredden, men 4 cm på höjden. Har virkat fast en tamp som stängningsanordning.

På Erikshjälpen väntade den vackra handduk. Bara 15 kronor.
Ps. Den prickiga vaxduken är inköpt på Stoff & Stil som nu öppnat i Bäckebol , Göteborg.
Farligt ställe, alldeles för mycket Bra&ha tyger...

4 kommentarer:

/carina sa...

Mycket viktigt att rasta, när man är ute och kör! Jag rastar helst på "Skroten" i Skene.

Anna sa...

fint kamerafodral :) kul idé att göra ett eget.

Anonym sa...

Ett kamerafodral har jag aldrig virkat, får nog sätta upp det på min göra lista :) Har ju rätt mycket ullgarnsrester, och en ny kamera, kan det bli bättre ?
hälsningar virkpia

Lena sa...

Carina- Ja visst är det viktigt att rasta ;)
Roligt att inspirera er till kamerafodral!