onsdag 22 juni 2011

Värma liten





Jag behövde en fotomodell och min granne Linnea ville gärna hjälpa mig. Tack sötnos! Jag läste om insamlingen av babymössor till Panzisjukhuset i Kongo. Läs mer om insamlingen på
bloggen Kyrkkaffe.
Jag besökte garnrean på Tummelisa idag, och köpte bl.a ett nystan Catania color Fashion.
Virkade en liten hätta efter ett mönster jag hittade på Husmorsskolan. Jag ska virka en till och göra några /något varv extra, för jag tyckte inte den räckte till över pannan. Ska även göra snodden i en avvikande färg så den syns bättre.

Ps. Här kommer en länk till om Värma liten-insamlingen + fler mönster. "Behovet av babymössor är alltid stort på Panzisjukhuset i Kongo där läkaren och Olof Palme-pristagaren Denis Mukwege är ansvarig. På Panzisjukhuset vårdas kvinnor som blivit utsatta för sexuellt våld - och deras barn. "

2 kommentarer:

Anna sa...

Vad fin den blev, Lena!

Innestemmen sa...

Næmmen så skjønn! Både baby og lue =))
Mvh Siv