söndag 6 juni 2010

Fem år senare...



...är mitt broderi monterat. Jag har fem universitetspoäng i broderi, inte illa va! Detta alfabetsbroderi i olika material och tekniker broderade jag för fem år sedan. Nu har jag gjort en ram och en baksida. Var det på tiden?

Alfabet-Blommor- Choklad-Elvisp-Förbjudet att parkera- Glass-Iskristaller-Jordgubbar-Kaffekopp


Choklad - Diskborste - Glass - Hjärta













Vinflaska - saX - Yllevante -Årsringar- Ägg - Ö






Kaffekopp - L - Osthyvel - Päron - Svensk ull - Tvättlina








Morötter - Näbbgädda i Nät - Q - Rutor och Ränder - U-Båt - Vinflaska










10 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så fin!
Jag har ett par tovade grodor som varit ögonlösa i 10 år, det är värre.
med hej fr. Koftan

Lena sa...

Hej Koftan. Tänk vad de grodorna har utvecklat sin hörsel under dessa år ;)

Anna sa...

å tänk allt annat du hunnit med förutom just montering av ditt underbara alfabetsbroderi!
Älskar det lika mycket nu efter fem år och det var fint även utan ram!

Efwa - Medea sa...

Vilket fantastiskt arbete!

PetraO sa...

Åh nu blir jag nostalgisk! Så fin den är! Kram

Call design sa...

Vilket underbart hantverk som du gjort, så kreativt och snyggt! Världens finaste abc!

Lena sa...

Tack, Tack, Tack och Tack! Vad glad jag blir!

Helena sa...

Väldigt fint, och fin blogg du har.

Anelma handarbetar sa...

Fint täcke du har gjort. Det märks att den är gjord med kärlek.

Åsa sa...

Åh sånt fint broderi och så roligt du gjort det! Så kreativ du är Lena. Jag blir avis!
kram