fredag 13 februari 2009

Fotografens vantar och stickad termos

Fotografen M. i Waxholm fryser om händerna när hon ska fotografera på vintern. Med dessa vantar i ull går det kanske bättre?!
Problemet med vantar i kombination med hala dyra kameror har jag försökt fixa genom att gummera ytan. Jag duttade helt enkelt ut ploppar med textillim i vantens handflata. När det stelnade hade det blivit små gummiduttar. M; Nu får du fota bättre bilder MED vantarna än jag har fotat PÅ vantarna!
Ps. Vantarna är fotade på en ofrivillig 12-årig modell, därför sticker inte fingrarna ut!
Som lärare har man bonus att få sportlov! Jag hade turen att få åka till sol och kyla och massa snö i Värmland. Det var så vackert så! Vatten- och saftflaskorna frös ju i kylan... Löste det enkelt genom att ge dem stickade termosar! Varsin yllesocka gjorde susen!









Utsikten från stugan i Gammelbyn. Bakom mig på bilden väntar en öppen brasa och en stor go soffa och 2 stickningar bl.a! Hurra vad bra man har det!




Inga kommentarer: