tisdag 14 oktober 2008

Jag älskar hösten!

Vilka lyckofärger på rönnen!

När kylan kommer är jag beredd! En av mina elever har svårt att komma ihåg mitt namn. Förra veckan kallade han mig Ullevi södra (en spårvagnshållplats i Göteborg) Det kan man kalla Göteborgshumor...



En socka klar, på väg med tvåan. Det finns ett utryck- SSS; Second Sock Syndrom. Den första sockan är mycket roligare att sticka än socka två. Varför? Tur man inte är en hund så man måste sticka fyra...



Garnet har jag färgat själv för några år sedan.






Ska göra textiltryck i slöjden, ville så gärna prova spökschablonen-Buuu





7 kommentarer:

Anna sa...

ja höstens färger är fina, varma och mustiga. Jättehärlig halsduk.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

En sån fullträff med färgerna!
Höstlönn och halsduk.
hej fr. Koftan

Anonym sa...

Gud vad jag blir inspirerad...!!! Nu blir det till att ta fram stickkorgen som glömts bort..perfekt i förkylningstider!!!
Trevlig blogg.
http:77rosalucia.bloggagratis.se

Anna sa...

Men shit, Ullevi kan simma!
Grymma spöken, mina barn tyckte också om dem, vi får nog trycka tröjor här hemma! Underbara höstfärger och jag gillar också hösten, men det är nog bara för att jag fyller år, annars gillar jag INTE regn och blåst, bara vackra höstdagar!

Anonym sa...

Det där gamla garnet känner jag igen! Snyggt blev det!! ...resten med förresten!
Bra med guldkorn från eleverna i väntan på höstlovet...
Kämpa på!

Lena sa...

Hej på er ! Kul med alla kommentarer!Låt mig förklara varför Anna utbrister att Ullevi kan simma! En elev frågade mig om jag kunde simma o jag svarade ja. Han funderade ett tag o sa sedan- Hur gör du då-du är ju lite tjock??
Gissa om jag skrattade gott! Anna- spökena finns på Panduro

Sillen stickar sa...

Va kul att du kommer på lördag.
å jag diggar dina fina gröna sockar. Mitt knep för att övervinna SSS är att sticka två skaft och sen göra en häl och sen en till...osv, så följs sockarna åt. Å sen är det lättare att komma ihåg hur man gjorde vid hälen tex.
Vi ses!
/Cilla