tisdag 26 februari 2008

Orka, typ...


Inspirerad av mina barn och elever gjorde jag detta korsstygnsbroderi. Notera att det är guldtråd. Imorgon ska jag hänga upp det i skolsalen. Vid middagsbordet härhemma kom vi på ett fortsättningsbroderi. På nästa broderi ska det naturligtvis stå Typ.
En av lärarnas på sönernas skola handspinner angoragarn och säljer, 50g kostar 150:-
A. elva år, bad mig; Snälla mamma kan du inte sticka ett par pulsvärmare till mig, det är världens mjukaste garn och det är så kallt på skolan. Snälla!
Det var väl inget att tveka på eller hur!

4 kommentarer:

Anna sa...

åh hjälp så vackert garn, jan man beställa via dig om man får lust som liksom rinner över?

Anna sa...

en sak till... ett så väldigt mycket Lenabroderi! Underbart. Du är underbar.

Lena sa...

Tack sötnos! det går säkert bra att beställa. Det mjuka ulliga gulliga garnet finns i vitt-grått och svart

Agata sa...

Hahaha! Vilken ljuvlig bonad! Om jag orkade (sic!) skulle jag brodera "Att man ska behöva vara arg jämt..." och sätta upp på jobbet. ;-)

Muddarna ser fantastiskt mjukvarma ut.