torsdag 27 september 2007

Jag, en rörspiskonservator?!

Influensan har slagit sina elak klor i mig. Igår kom jag inte upp ur sängen, drack grönt citronte o lite rostade mackor. Masade mig upp till 21.30 och kollade med ett öga på Bästa formen, som var i Kosta på besök.


Idag har jag ätit choklad med ingefära och känner mig genast lite bättre!


Vill bli frisk för att inte missa min slutpraktik som pågår, och framför allt inte bokmässan...


Beror min sjukdom på helgens grovarbete?

Vi var på torpet i Småland och jag gav mig på att skrapa vår spis. I somras skulle jag piffa till den lite. Den vita färgen hade blivit svart av sot och jag visste ju att Ernst lärt oss i Sommartorpet hur lekande lätt och barfota enkelt det var att måla spisen med limfärg. HA! Jag blandade och skulle börja måla. Vår spis hade flera gamla lager annan färg på sig och det funkade inte alls med limfärg. Jag fick rådet att börja skrapa bort allt det lösa. Färgen for i sjok av och hela rummet dammfylldes. Jag grät och undrade vad jag gett mig in på...

Lämnade spisen ryggen och åkte hem. Nu var vi tillbaka och med goda råd i ryggen (inte av Ernst denna gång) och med nya redskap har jag skrapat loss... ett skitigt jobb, nu lämnar jag över till de vi hyr av!

Kan det vara dammet som som gjorde mig sjuk, trots mask!? När vi återkommer i vår ska jag ta ut mina bonader och skaka dem fria från
damm!


Texten lyder; Min hembygd är mig kär.

Inga kommentarer: